NIEUWS

Kompas Publishing kiest voor Opt Out Advertising

Kompas Publishing, de online uitgever van o.a. Kekmama, Mamaplaats, Tweedehands.net en Startpagina.nl, start een samenwerking met Opt Out Advertising voor het plaatsen van privacyvriendelijke, cookieloze, advertenties.

Bereik Kompas Publishing

Kompas Publishing heeft met haar titels een bereik van meer dan 10 miljoen per maand, met name gericht op senioren, gezinnen, gezondheid en het onderwijs. Met de groeiende groep mensen die niet akkoord gaat met het gebruik van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden, is er nu een sterk alternatief. Voor de gebruikers die wel consent afgeven wordt gebruik gemaakt van het partner netwerk van DPG Media.

Opt Out Advertising

Opt Out Advertising, gespecialiseerd in het privacyvriendelijk uitserveren van advertenties blijkt hier de juiste connectie voor te zijn. De titels van Kompas Publishing passen heel mooi in het aangesloten netwerk waarbij reeds nationaal, regionaal en lokaal nieuws wordt aangeboden aan adverteerders. Met Kompas Publishing kunnen nu ook specifieke doelgroepen zoals senioren en gezinnen worden bereikt met een passende boodschap zonder dat persoonsgegevens achterhaald worden. De passende boodschap wordt in dit geval bepaald aan de hand van de content en het type domein. Zo zijn titels als Kek Mama perfect te labelen aan doelgroep en interesses. Ook zonder het gebruik van persoonsgegevens zijn deze domeinen zeer interessant voor adverteerders.

Samenwerking

Met de samenwerking tussen Opt Out en Kompas Publishing is er een krachtig bereik beschikbaar met kapitaalkrachtige consumenten. Bezoekers die niet akkoord gaan met de consent module worden niet meer op voorhand uitgesloten van advertentieboodschappen. Dit is toch al snel 20% van de bezoekers waardoor je met 10 miljoen bezoekers per maand direct op 2 miljoen mensen uitkomt.

“De toevoeging van Opt Out Advertising zorgt direct voor een waardevermeerdering. De posities die voorheen leeg bleven staan omdat bezoekers niet akkoord gingen met de consent module, worden nu allemaal gevuld met relevante advertenties. De techniek van Opt Out is uitermate geschikt en rapportages zijn transparant. Wij zien direct vanaf de start van de samenwerking mooie resultaten en horen dat adverteerders erg tevreden zijn met de kwaliteit van ons verkeer.” aldus Aart Wallet, CEO van Kompas publishing.

De samenwerking met Opt Out Advertising laat zien dat de oplossing voor diverse soorten uitgevers bruikbaar is. “Deze mooie uitbreiding binnen ons netwerk laat zien dat de oplossing staat voor kleine én grote uitgevers en voor zowel nieuwsmedia als nichemedia. Op deze manier kan de content beschikbaar blijven voor iedereen omdat uitgevers hun inkomstenstroom in tact kunnen houden.” aldus Tom van Bentheim, CEO van Opt Out Advertising.